Cari Blog Ini

Isnin, 8 Februari 2010

Masalah Di Cawangan-cawangan UMNO

Kita jadi pemimpin baik bawahan mahupun atasan bukanlah mudah dua perkara penting yang nak kita tahu apabila menjadi pemimpin.

1. Mematikan hujah
2. Menyelesaikan masalah.

Mematikan hujah dalam masyarakat, hujah bukan sahaja di dalam bentuk lisan, namun ia berbentuk praktikal (pemasalahan hidup), hati dan perasaan dan penjelasan isu dengan lisan:-

1. hujah kehidupan

1.1 kemiskinan
2.2 tempat tinggal
3.3 pekerjaan
4.0 kesihatan
5.0 barang mahal
6.0 kemudahan asas
7.0 sumber ekonomi
8.0 keselamatan
9.0 bantuan kewangan menggerakan cawangan.

berapa banyak kita lihat jika turun ke bawah perkara-perkara ini masih belum selesai, inilah yang rakyat idamkan, jika selesai kita bolehlah dikatakan juara rakyat di situ. Juara rakyat bukan sekadar retorik, tetapi bentuk pembelaan bagi mengubah hidup dan kehidupan menjadi rakyat akan sayang kepada kita.

namun masih banyak yang perlu kita lihat dan susun strategi secara kolektif dan konsensus kerana rakyat kita berbagai lapisan, kaya, sederhana dan miskin, alim, sederhana dan tidak berpelajaran.

masing-masing akan dihujahkan dengan kehidupan yang berbeza....cara penyelesainnya di namakan menyelesaikan masalah. selepas ini saya akan perturunkan setiap pemasalahan disetiap cawangan agar diambil perhatian dan pengurusan perlaksanaan yang jitu dan murni agar semua orang mendapat manfaat, baik yang melaksana begitu juga yang menrima perlaksanaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan